úterý 14. dubna 2009

7zip pořádný archivátor a zapomeňte na WinRAR

image Už mě to neustále odklikávání, že mám trial verzi, ve Winraru štvalo a kupovat si licenci se mi pořád nějak ne a nechtělo. Začal jsem pátrat, zda existuje nějaká free alternativa, protože do té doby, jsem věděl jen to, že na archivy je winrar, nic jiného, nic lepšího jsem neznal. Možná ještě z dřívějška bych si vzpomněl na winzip, ale nic víc.

Objevil jsem naprosto skvělý 7zip. Je to prakticky open-source WinRAR. Díky tomu, že 7zip je opensource, můžete jej klidně nasadit na Vaše firemní stroje a nebude Vás to nic stát. Pomineme-li vzhled ikonek, je GUI naprosto stejné s WinRARem, nebudete tedy nic hledat, nebudete nikde bloudit.

image

Program si poradí se všemi možnými formáty, ale stejně bude pracovat především s rar, zip, 7z, protože kolikrát jste rozbalovali něco jiného. Malá změna pro zaryté raristy bude v tom, že do formátu rar 7zip neumí ukládat, pouze s ním umí pracovat. Pro 7zip je nativní formát 7z, možná Vám přijde tento formát exotický, ale ten kdo má WinRAR, tak jej s přehledem otevře, takže se nemusíte bát nekompatibility, jako je tomu například u OpenOffice a Microsoft Office, kde jeden dokument má deset různých podob.

Podpora šifrování archívů je naprostá samozřejmost, stejně tak to, že si můžete nakonfigurovat, jaké položky se Vám naintegrují do kontextové nabídky.

Jaký jsi Windows, takový si stáhni 7zip. Velmi mile mě překvapilo, že 7zip je ke stažení jak ve verzi pro 32bit Win, tak pro 64bit Win. A pokud jste již unaveni všemi ikonkami, není problém si stáhnout verzi, která pracuje za pomocí příkazového řádku.

7zip se za krátkou dobu pro mě stal programem, který instaluji hned po vybalení počítače a je součástí mé, tzv. základní instalace, kde jsou ty nejdůležitější programy.

 

Homepage: http://www.7-zip.org/

Stažení: http://www.7-zip.org/download.html

Žádné komentáře:

Okomentovat